18 januari 2022: Webinar: Marktverwachting B2C logistiek en (stads)distributie

Terugblik:

De logistieke vastgoedmarkt is in de afgelopen tien jaar verdubbeld in omvang. Richting 2030 groeit de markt nog met circa tien tot twintig miljoen vierkante meter. Business-to-Consumer (B2C) is de grote drijfveer achter deze groei. Levertijd is cruciaal. Same day en zelfs binnen tien minuten begint de nieuwe norm te worden. Nu al exploderen logistieke netwerken, terwijl het einde van de groei nog niet in zicht is.

Er zijn veel XXL-magazijnen gebouwd, maar ook parcel hubs. Tegelijkertijd zien we dat steeds meer bedrijven zelf de ‘handshake’, de finale aflevering bij de klant willen blijven doen. Denk aan Coolblue, Picnic, AH, et cetera. De business wil dichter op de klant zitten, stadsdistributie en overslagpunten om zo te kunnen voldoen aan zero-emissie eisen maar ook om de groei in retouren en end-of-life-producten te organiseren.

In dit webinar werden de feiten en marktverwachtingen van logistiek vastgoed op korte en middellange termijn besproken. In het bijzonder werd ingegaan op de ontwikkelingen in en aan de randen van stedelijke gebieden. Wat is het perspectief van logistiek vastgoed op korte en middellange termijn? Krijgt stadslogistiek de verwachte boost in 2022? U krijgt inzichten vanuit het lopende onderzoek naar bedrijfsvestigingen, verwachtingen op basis van prognoses en input vanuit één van de grootste spelers in de markt op dit vlak.

Gastspreker was Wouter van Benten, CEO van DHL Parcel: een van dé leidende spelers als spin in het web tussen alle B2C-spelers en consumenten. DHL Parcel zoomde in op de ontwikkelingen in de B2C en haar locatiestrategie.

Kijk hieronder het webinar van Stec Groep terug.